the start - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Ticha Boven - WaarBenJij.nu the start - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Ticha Boven - WaarBenJij.nu

the start

Door: Ticha

Blijf op de hoogte en volg Ticha

10 Maart 2014 | Filipijnen, Iloilo

liefste bloglezers,

het begon allemaal op zaterdag 08 maart in Zaventem. Waar we afscheid moesten nemen van vrienden en familie voor de komende 3 maanden. Na vele knuffels en traantjes en het inchecken van de bagage konden we omstreeks 10:00u eindelijk vertrekken. De vlucht zou zo'n 6 uur duren tot in Abu Dhabi (onze eerste tussenstop). Het vliegtuig zelf was heel groot en uitgerust met een touchscreen met tv,muziek en games. Dus vervelen was geen optie.

Eens aangekomen na 6uur vliegen in Abu Dhabi waren we direct onder de indruk. Niet zozeer van de luchthaven zelf maar ook van de lokale bevolking. Na vele uurtjes wachten konden we verder naar Manila (2de tussenstop, hoofdstad Filipijnen). Tijdens deze vlucht heb ik vooral geslapen, dit vooral door het uur verschil.

Na nog maar eens 9 uur vliegen kwamen we aan in Manila. Hier stapten we uit de vlieger en kwam de hitte meteen op ons af. Dan moesten we een taxi nemen voor de laatste vlucht naar onze eindbestemming (iloilo city). Dit was op zich al een ervaring, de taxi chauffeurs wilden om ter eerste ons overtuigen om met hun mee te rijden. Toen we aankwamen in de luchthaven (voor onze laatste vlucht) moesten we lopen om os nog snel in te checken, want we waren al 10 minuten later dan mocht. Hier hebben we gemerkt hoe vriendelijk de lokale bevolking is. Zij hebben alle moeite van de wereld gedaan om ons nog op tijd op het vliegtuig te krijgen.

Na een uur vliegen waren we aangekomen in iloilo city. Van hieruit werden we met een busje naar ons studentenhuis gebracht. Hier hebben we de andere bewoners leren kennen. En nog een lekkere maaltijd gekregen (spaghetti, lekkerste dat ik ooit gegeten heb)!!!

Maandag 10/03 hebben we voormiddag een rondleiding gekregen in het ziekenhuis waar we vanaf morgen stage gaan lopen. Dit was in 1 woord spectaculair. Het is een groot ziekenhuis met veel patiënten op 1 afdeling. namiddag hebben we een rondleiding gekregen door de stad.

Wat mij het meest verbaasd is hoe vriendelijk iedereen hier is, dat geeft echt een goed gevoel. En hoe lekker het eten hier is, ik zou het direct willen meenemen naar België

tot mijn volgende blog allemaal, daar zal je meer kunnen lezen over mijn stage in het ziekenhuis.

kit-anay ta (tot gauw)

xx

  • 10 Maart 2014 - 15:44

    Alien:

    Hoi hooi!
    Amai dat is daar al een hele beleving geweest!
    Ik ben al benieuwd naar de volgende verhalen!
    Doe maar de groetjes aan de rest van mij en dikke kussen!
    Xxxxxx

  • 10 Maart 2014 - 15:44

    Alien:

    Hoi hooi!
    Amai dat is daar al een hele beleving geweest!
    Ik ben al benieuwd naar de volgende verhalen!
    Doe maar de groetjes aan de rest van mij en dikke kussen!
    Xxxxxx

  • 10 Maart 2014 - 15:44

    Alien:

    Hoi hooi!
    Amai dat is daar al een hele beleving geweest!
    Ik ben al benieuwd naar de volgende verhalen!
    Doe maar de groetjes aan de rest van mij en dikke kussen!
    Xxxxxx

  • 10 Maart 2014 - 15:44

    Alien:

    Hoi hooi!
    Amai dat is daar al een hele beleving geweest!
    Ik ben al benieuwd naar de volgende verhalen!
    Doe maar de groetjes aan de rest van mij en dikke kussen!
    Xxxxxx

  • 10 Maart 2014 - 15:45

    Alien:

    Sorry voor de 4 identieke reacties ;p
    Ma ik krijg t er niemeer af. Oeps!

  • 10 Maart 2014 - 16:34

    Hens Jef:

    Het is hier maar stil zonder jou in het zwembad,grts en xxxx

  • 10 Maart 2014 - 20:44

    Kjenta:

    Klinkt allemaal al super! In tussentijd zal ik jullie hier maar missen... ;)
    xxx

  • 10 Maart 2014 - 22:09

    Els Boonen:

    Keitof verslag van je eerste dagje daar heel ver weg....
    Ben blij dat alles goed is verlopen en dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Geniet van alles wat je daar meemaakt.
    De groetjes aan iedereen.
    xxx mama

  • 11 Maart 2014 - 12:32

    Ticha Boven:

    oooh kei leuk al die reacties, das echt fijn om te lezen :)
    ik mis jullie ook allemaal heel hard, maar geniet ondertussen ook wel hard van dit prachtige land :)
    @ alien: das nie erg haha en ahja vele groetjes terug
    @jef: da kan ik geloven ja :p
    @kjenta: miss you toooo girl!!! en veel succes nog op stage
    @mama: we genieten zo hard als we kunnen. en had het tekstje eerst bij gunther gelezen op zijn blog en nu hier, lijkt wa op elkaar he :p

    next blog---> coming soon

    xxx
    .

  • 12 Maart 2014 - 12:40

    Jens:

    Ohh, klinkt kei leuk daar, leuk te horen dat je goed bent aangekomen..
    veel plezier daar komende 3 maanden en veel succes op de stage daar!
    Geniet ervan Ticha!
    Ik ga de blog zeker en vast in't oog houden ;)..

    have fun! x

  • 12 Maart 2014 - 17:33

    Tante Hilde:

    Hallo,
    Net al jullie foto's bekenen met elle mama en Nick en Chloë ( we mochten eens meekijken op facebook ) Zo hebben wij er ook een idee van hoe het er ginder uitziet, hé ?! Leuk seg ! Ongelooflijk zo ver weg en toch kunnen we alles wat volgen ...
    Amuzeer jullie, de groetjes aan Gunter!
    En geniet ervan, hé !!!

  • 16 Maart 2014 - 12:26

    Ticha:

    hej hej,

    bedankt jens voor de reactie :) en genieten ben ik me volle teugen aan het doen

    @ tante hilde: ja is indd leuk, want doet ook deugd deze reacties te lezen :) en grt trg :p en komt in orde dat gaat hier met 200% lukken. x

  • 25 Maart 2014 - 16:19

    Tante Lieva:

    Hey dag Ticha,
    Hier ben ik eindelijk :-( ! Wat dacht je? Uit het oog uit het hart? Nee is zeker niet zo hoor!Onze laptop was weg voor herstel. Onze Jory heeft het misschien laten weten, want hij wist ervan. Wel wat op de hoogte gebleven door onze Ben.
    Spannende start, zo zou je de vlieger nog gemist hebben;-) , maar al bij al toch goed verlopen. En geslapen in de vlieger...ferm van je ;-)!
    Ik kan me voorstellen dat je serieus onder de indruk was: de bevolking, het land, het ziekenhuis, het studentenhuis,....te veel om op te noemen...wat een verrijking...heb je in het ziekenhuis geen extra hand nodig???
    Een dikke,dikke knuffel van tanta Lieva en nonkel Frans!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Iloilo

Ticha

Stage in de Filipijnen

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 6538

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 01 Juni 2014

De Filipino's

Landen bezocht: