cummunity health center en opname deel 2 - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Ticha Boven - WaarBenJij.nu cummunity health center en opname deel 2 - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Ticha Boven - WaarBenJij.nu

cummunity health center en opname deel 2

Door: Ticha

Blijf op de hoogte en volg Ticha

11 Mei 2014 | Filipijnen, Iloilo

Hallo,

Hier gaan we weer, weeral een iets mindere blog. Maar na regen komt zonneschijn dus het kan alleen maar terug betere vanaf nu. Vorige week maandag ben ik begonnen in het community health center, waaw dit was heel leuk. Dit is een centrum waar volwassenen, zwanger vouwen en baby’s zich kunnen laten vaccineren. Ook gebeuren hier de prenatale onderzoeken bij zwangere vrouwen. Een beetje te vergelijken met bij ons het CLB of kind en gezin. Ze hebben mij hier veel geleerd over het vaccineren en de tropische ziektes hier in de Filipijnen. Normaal gezien stond ik hier dus een hele week maar de dag nadien voelde ik me heel zwak en moe en ben ik voor alle zekerheid maar thuis gebleven. Na dus goed gerust te hebben ging het ondertussen terug beter. Vrijdag Zijn we dan naar de apotheek geweest om ons medisch materiaal dat we aangekocht hadden, te kunnen gaan afhalen en betalen. Dit was eerst een heel gedoe, omdat ze bevestiging van de bank hier in België nodig hadden of de overschrijving effectief was gebeurt, maar tot eindelijk was alles in orde.

In de late namiddag zijn Gunther en ik vertrokken op romantisch weekendje voor 2 dagen. Het hotel zag er heel goed uit en heel vriendelijk personeel. We hadden een zwembad aan het hotel dus daar zijn we eerst even gaan verkoelen en nadien in 1 van de 7 restaurants, gezellig iets gaan eten. Tijdens het eten begon ik precies wat ziek te worden en hebben we beslist om maar gaan te slapen. Dit was een goede beslissing geweest, want ik kreeg ‘s nachts echt heel hoge koorts en diarree, ja daar ging het romantisch weekendje De volgende dag heb ik me sterk gehouden en zijn we terug gaan zwemmen, wat als afkoeling heel goed deed voor de koorts. Tegen de avond ging het niet meer zo goed en zijn we richting huis gekeerd, waar we dan beslist hebben om terug naar het ziekenhuis te gaan. Daar werd ik dan terug opgenomen, maar dit keer wel in een privé ziekenhuis, gelukkig. Al snel bleek dat ik terug hard was uitgedroogd, ik was 6kg op 1 week tijd afgevallen. Ze hebben me dan ook direct veel vocht toegediend. Na de eerste dag was het duidelijk dat het geen terugval van dengue fever was, gelukkig want dit kon wel eens heel gevaarlijk zijn dan. Het bleek gastro –enteritis te zijn, een bacterie in mijn darmen.

De volgende 2 dagen heb ik nog veel koorts gehad in het ziekenhuis, wat me echt wel heel ziek deed voelen. De 2de nacht moest mijn infuus weer uit omdat alles ontstoken was. Ze moesten dus opnieuw prikken en dit was geen lachertje. 11 keer in totaal hebben ze geprobeerd, 23 uur waren ze begonnen en tegen 5:00 uur in de morgend zat het infuus eindelijk. Dit was vooral pijnlijk geweest omdat ze na de zoveelste keer prikken dachten dat het infuus eindelijk zat, maar na een halfuur bleek dat alles naast mijn aders was gelopen. Resultaat mijn arm 3 keer zo dik als normaal.
Maar goed na dus 4 dagen in totaal mocht ik eindelijk terug naar huis. Nu voel ik me terug veel beter, moet nog heel de week rusten en nog 2 weken antibiotica nemen en nog een week een speciaal dieet volgen (weinig zout, weinig vet en geen melkprod) En wat ik nu ga doen, is zalig verder genieten van de 3 weken die ons nog resten. Want het begint echt af te korten. Ohneeee!!!

Maar ik begin het thuisfront toch ook wel te missen eerlijk gezegd. Vooral mijn vrienden en ouders en ook het eten!!! Ik kijk zooooooo hard uit naar nog is ne goeie vettige friet of zelfs gewoon pattatenstomp me worst mmmmh.

Ahja deze week vertrek ik samen met Joppe en Gunther naar de village experience. Wat inhoudt dat we een week naar een ander eiland gaan en daar gaan samen leven met een andere familie, een echte Filipijnse stam. Hier gaat het heel primitief zijn, wat het natuurlijk ook heel avontuurlijk gaat maken. IK kijk er al naar uit, al gaat het wel heel vermoeiend zijn denk ik. Dus tot mijn volgende blog iedereen wat pas zaterdag gaat zijn, want nu een hele week dus ook geen internet.

Daag daaag xxxxx

  • 11 Mei 2014 - 20:30

    Dimitri , Nathalie En Yoran.:

    Aiaiai,


    Weer blij om te lezen dat het beter met je gaat...

    Hier zal er ook iemand heel blij zijn als je terug is .... T'is de laatste tijd niks anders als Ticha hier, Ticha daar...
    Wanneer komt Ticha terug.... ;)

    Geniet er nog maar van!!! Hier staat er eentje je op te wachten met nen hele hoop opgespaarde knuffels...

    Vele Groetjes!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Iloilo

Ticha

Stage in de Filipijnen

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 6522

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 01 Juni 2014

De Filipino's

Landen bezocht: