eens aan de andere kant - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Ticha Boven - WaarBenJij.nu eens aan de andere kant - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Ticha Boven - WaarBenJij.nu

eens aan de andere kant

Door: Ticha

Blijf op de hoogte en volg Ticha

28 April 2014 | Filipijnen, Iloilo

hellowkes,

deze keer een minder leuke blog om te lezen. het begin van deze week begon al niet zo goed, ik werd maandag morgend ziek wakker en kon niet gaan stage doen. Ben dan ook maar heel de dag in bed blijven liggen en geprobeerd goed uit te rusten. Ik had koorts en voelde me grieperig. niks al te erg dus. de volgende 2 dagen ging het zo verder, door de dag voelde ik me beter en 's avonds kwam dan de koorts ineens hevig opzetten. paracetamol hielp wel maar deed alleen maar lijken alsof het beter was tot de medicatie was uitgewerkt.

de 4de dag werd ik wakker en voelde me stukken beter. maar wanneer ik in de spiegel keek, merkte ik dat ik vol met uitslag stond. Samen met een medewerkster van onze organisatie besliste we om naar het ziekenhuis te gaan voor een consultatie (dit omdat ze hier geen huisdokters hebben). hier hebben ze bloed getrokken en uit het resultaat bleek dat ik positief teste voor dengue fever. Dit is een virus dat je kan oplopen door een besmette mug.

de behandeling was een opname in het ziekenhuis. Dit vooral om vocht toe te dienen omdat ik aan het uitdrogen was en ter observatie. wat inhield dat ze om de 6 uur kwamen bloed trekken en om het uur de parameters kwamen nemen. en een infuus prikken was niet simpel aangezien bij dengue de aders een beetje dicht worden gezogen, ze hebben in totaal 7 keer moeten proberen (au).
het gevaarlijke aan dengue is dat je maagbloedingen kan krijgen en aangezien ik maagpijn had wilden ze extra voorzichtig zijn. we wilde een opname in een prive ziekenhuis omdat deze gelijke op die van ons, maar alles was volzet en moest ik opgenomen worden in het ziekenhuis waar we stage deden maar gelukkig wel in een prive kamer dan.wat gezien de steriliteit en de hygiëne wel veel beter was.

Gunther moest mijn familielid spelen wat inhoudt dat hij elke keer als er medicatie voorgeschreven werd, dit naar de apotheek moest gaan halen. Dit op de meest vervelende uren zoals 1 uur in de nacht of half 5 's morgens. Maar gelukkig had ik hem, hij heeft me super goed geholpen en verzorgd. en niet alleen hem, jonas, joppe en annemie hebben me goed gesteund. ze stonden daar minstens 2 keer per dag :) danku mijn vriendjes!!!!3 dagen en veel medicatie later mocht ik uit het ziekenhuis, eindelijk.

zaterdag wanneer ik terug thuis was zijn we met zijn 5, een goede biefstuk met frietjes gaan eten,mmmh was zalig!! de volgende blog zal hopelijk wat leuker en spannender zijn. dan sta ik in het community health center, maar dat leg ik dan wel uit wat dit inhoudt.

gezonde en zonnige groetjes xxx

  • 28 April 2014 - 20:43

    Heidi Verachtert:

    Eind goed al goed!! :-)

  • 29 April 2014 - 09:26

    Ticha:

    @ tante di: ja indd :) hehe had het ook korter kunnen vertellen natrlk maar had niks anders speciaal meegemaakt dus doen we het maar tot in detail :p

    groetjes

  • 29 April 2014 - 21:00

    Dimitri, Nathalie En Yoran:

    Amai, Mindere leuke dingenen...

    Algoe is alles goed afgelopen hé!!! Flink van de gunther!!! Zo moet da hé!!! Al direct goed opgeleerd... ;o)

    Vele Groetjes!!!

  • 03 Mei 2014 - 18:14

    Nancy (Ma Gunther ):

    Wat dacht ik ga de stage is langs den andere kant beleven !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Toch een beetje ongerust geweest .Maar eind goed al goed.
    groetje aan iedereen

  • 05 Mei 2014 - 09:42

    Monique Van Opstal:

    amai zeg, een hele boterham he .
    dit heb je dan ook weer meegemaakt ( liever niet natuurlijk ! )
    eind goed al goed !
    proficiat aan Gunther ! ( goed gedaan ! echte liefde ! )
    geniet nu maar goed en oppassen voor de muggen .
    groetjes aan allen !

  • 05 Mei 2014 - 12:40

    Mama:

    Dag meid,
    Dit was goed voor 1 keer hoor! Dat moet je niet meer doen, de stage langs de andere kant bekijken! Haha. Met dank aan Gunther die je goed heeft verzorgd en met dank aan de anderen voor hun sociale hulp!!
    Geniet nu van de week in de village met Annemie, dat ga je ook maar 1 keer meemaken!
    groetjes uit Aruba.
    Xxx mama

  • 10 Mei 2014 - 18:23

    Tante Hilde:

    Amai Ticha !? Hopelijk ben je er nu helemaal terug bovenop !
    Want het zal al vermoeiend genoeg zijn daar, met die hitte , en dan nog werken in een ziekenhuis...
    Toch niet zo simpel, hé ?!
    Gelukkig kunnen jullie tussendoor ook genieten van de mooie natuur ! Dat maakt wel wat goed, hé ?!
    Hou je goed, gezond, en gelukkig !!!
    Tante Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Iloilo

Ticha

Stage in de Filipijnen

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 6515

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 01 Juni 2014

De Filipino's

Landen bezocht: