always looking on the bright side of life - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Ticha Boven - WaarBenJij.nu always looking on the bright side of life - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Ticha Boven - WaarBenJij.nu

always looking on the bright side of life

Door: Ticha

Blijf op de hoogte en volg Ticha

07 April 2014 | Filipijnen, Iloilo

liefste bloglezertjes,

vandaag gaat mijn blog over het voorbije weekend(28-29-30) tot dit weekend. Vrijdag 28 maart zijn we 's morgens vertrokken naar het eiland Boracay. Dit is een toeristisch gebied, waar iedereen naar toe gaat wanneer ze op vakantie komen naar de Filipijnen. Het was ongeveer 5 uur rijden met een busje en dan nog een kwartiertje met de boot.
Het was een zalig relax weekendje wat wel deugd deed na een zware werkweek van 12 uren shifts. We hebben er vooral veel liggen zonnen op de witte stranden aan de blauwe heldere zee. 'S avonds zijn we altijd naar de barretjes aan het strand gezellig iets gaan drinken met de hele crew.

Vorige week heb ik op surgical ICU gestaan, wat ongeveer hetzelfde was als de week ervoor op medical ICU. Ook weer met enorm lieve verpleegkundige, die altijd klaar staan om te helpen. Ik heb er ook de kans gekregen om lijktooi mee te doen. Dat was een beetje akelig maar op 1 of andere manier ook mooi omdat we de vrouw zo konden opmaken voor de familie.

Dit weekend was een rustig weekendje in het huis. Zo konden we ook wat proberen voor school te werken. Maar dit is echt moeilijk hier omdat je altijd wil genieten van het mooie weer. Vrijdag 4 april zijn we voor Joppe zijn verjaardag uit geweest met een paar verpleegkundige van Medical ICU. Het was echt een top avondje en het heeft de sfeer nog eens extra bevorderd. We zijn eerst uiteten geweest om dan een karaoke avondje in te zetten. Het was in een afgehuurd zaaltje waar je een bepaald bedrag moest betalen en dan kon je eten en drinken tot je aan dat bedrag zat. Echt een toffe manier om mensen beter te leren kennen en een onvergetelijke avond te beleven. En hoe het zingen was wel dat laat ik aan jullie verbeelding over ;)

things to know:
- ohja vergeten te vertellen, op pediatrie was er een zwangere vrouw en zij vroeg een paar keer mijn naam en na een aantal dagen kwam ze ineens naar mij toe en wees naar haar buik terwijl ze zei 'this is Ticha' ;)
- misschien heb ik de kans om binnenkort op OB te staan, dit omdat op de afdeling waar ik normaal stond te veel studenten staan. OB is een afdeling waar pas bevallen moeders met hun kindje liggen voor te observeren, verzorgen en info geven. Hier krijg ik dan dus ook de kans op tijdens een bevalling te assisteren, kijk er heel hard naar uit :)

een minder leuk iets:
het huis waar we verblijven raakt vol, toen we hier aankwamen waren we altijd rond de 12 studenten. wat goed te doen is en ieder nog zijn eigen privacy heeft. Nu zijn we met 24 studenten en valt dat laatste wat weg. Na een lange werkdag van 12uur is het een beetje te luidruchtig maar ja we leren hier alles te relativeren dus everything is gonna be alright!

ohja eind deze week volgt er een nieuwe blog en deze zal over emergency gaan want daar sta ik nu de volgende 2 weken, spannend ;)

dag daaaaaag xxxx

• 07 April 2014 - 12:26

Katrien:

Ooh das mooi dat ze haar baby naar jou vernoemt hé :D dat wil toch zeggen dat ze je daar echt wel appreciëren! ;)
    Hopelijk mag je nog op verschillende diensten werken en zijn ze allemaal even interessant!
    Veel succes en veel plezier nog! Xxx

• 07 April 2014 - 18:58

Danny P:

Keileuke blog !
    Groetjes van op de ski's in Frankrijk voor heel team Filipijnen !

• 09 April 2014 - 05:11

Ticha:

@katrien: indd da gaf echt een speciaal gevoel ;) en danku, khoop et ook. vele groetjes aan iedereen

Danny: bedankt en vele groetjes terug van iedereen. veel ski plezier toegewenst

• 12 April 2014 - 18:25

Dimitri , Nathalie En Yoran:

Wauw,

Een babytje naar jou genoemd !!!! Kei tof!!! Nu nog eentje die Gunther heet!! Lol

Kijken al uit naar je volgend verslag!!!!

Veel knuffels en groetjes van ons!!!!

• 14 April 2014 - 09:52

Ticha Boven:

heej heej, dimtri, nathalie en Yoran

inderdaad dat was echt wel speciaal ;) en hehe volgend verslag nu beschikbaar se.

vele zonnige aleja vandaag regen achtige groetjes. vele knuffels terug

xxx

• 17 April 2014 - 08:00

Mama:

Dag meisje,
    Ik zou ook wel willen genieten van het mooie weer....spijtig genoeg is het hier wel zonnig maar toch ook nog koud.(vooral 's morgens - op de fiets).
    Ik hoop dat je op OB mag staan, dat zou een fijne ervaring zijn en hard aanleunen bij het ganse pediatrie-gebeuren.
    Ik ga nu vlug je volgende blog lezen.
    Dikke knuffel. xxx mama.