Een droom!!! - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Ticha Boven - WaarBenJij.nu Een droom!!! - Reisverslag uit Iloilo, Filipijnen van Ticha Boven - WaarBenJij.nu

Een droom!!!

Door: Ticha

Blijf op de hoogte en volg Ticha

18 Maart 2014 | Filipijnen, Iloilo

heeej iedereen,
Hier een verslag over mijn geweldig avontuur in het weekend. Het begon allemaal op vrijdag, we ( 12studenten) hadden een busje besteld vanuit het huis om in de haven te geraken , waar onze boot op ons stond te wachten. Het was ongeveer een 2 uur rijden. We dachten dat dit een saaie 2 uur zouden zijn maar niets was minder waar. We reden enorm snel (hoe snel konden we niet zien, snelheidsmeter werkte niet) en remmen dat kende de chauffeur niet. Alles wat in zijn weg stond, daar toeterde hij op en als de mensen dan reclameerde, dan rijdt hij ze bijna omver. Eens heelhuids aangekomen in de haven, stond de boot al klaar. Dit was nog eens een rit van 2 uur, maar duurde enorm lang. Dit omdat we op kleine houten bankjes zaten en ons poep erg zeer begon te doen. Maar het uitzicht van de vele eilanden maakte alles dan weer goed.
Tot eindelijk kwamen we aan het eiland aan waar we het komende weekend zouden verblijven; Isla gigantes. Daar stonden ze met meerdere brommers op ons te wachten om ons naar ons ressort te brengen. We moesten met 2 achterop, wat het een leuke en grappige rit maakten. Onderweg hebben we nog veel overblijfselen gezien van de tyfoon, zoals in elkaar gezakte huisjes, omver gevallen bomen en afgerukte takken. Als we aankwamen aan ons ressort, vielen onze monden letterlijk open. we hadden vanuit onze kamer zicht op blauwe zee, wit strand, palmbomen en hangmatten. Een echt paradijs dus! Wat het nog echter maakte was, dat er enkel elektriciteit was van 6 uur 's avonds tot 6 uur 's morgens. De generator van het eiland moest letterlijk in gang getrokken worden. Na een goede maaltijd (rijst met kip), wat zonnen en nog wat gezelschapsspelen zijn we gaan slapen.
De volgende dag zijn we allemaal uitstapjes gaan doen. Onze eerste stop was op een zandbank in het midden van de oceaan. Dit was zo een gelukzalig gevoel, daar staan tussen de eilanden met alleen maar water rond ons. Daarna zijn we tussen de rotsen gaan zwemmen, prachtig gewoon! De aapjes die er zaten, hebben ons heel de tijd in het oog gehouden. Als laatste hebben we dan nog 2 prachtige eilanden bezocht,daar gegeten in het midden van het witte strand en goed kunnen bakken in de zon. Na dit alles hebben we een heerlijke maaltijd gekregen eens we terug waren in het ressort. Rijst met vers gevangen krab, had dit nog nooit gegeten maar was lekker. Na nog een mooie zonsondergang en vele gesprekken later, zijn we gaan slapen. De volgende dag moesten we op tijd terug vertrekken, maar eerst werden we nog verwend met een heerlijk ontbijt, spek met eieren 
Dus jullie lezen het he, het was gewoon af!!! De mensen waren daar trouwens ook echt heel vriendelijk en hebben ons nog al verwend. Nu is het back to work again, meer hierover meer, later deze week.
Btw: het is zo leuk om te zien hoe creatief ze hier soms zijn en niet alleen in het ziekenhuis. Zo zagen we onderweg naar het eiland een vrachtwagen die een grappige handrem had. Hij haalde een steen met touw uit zijn vrachtwagen en legde deze gewoon voor zijn band. Zo simpel is dat 

Vele Groetjes aan iedereen, see you all later !
xxx

• 18 Maart 2014 - 14:04

Tante Mia:

Hoi Ticha,
    Waaw dat lijkt me echt tof daar, dat is een levenservaring die je nooit meer vergeet. Ik ben eigenlijk een tikkeltje jaloers, ik wou dat ik erbij kon zijn. Hou ons verder op de hoogte met je toffe en alles zeggende verslagen.Groetjes en geniet er ten volle van. Tante mia en Patrick

• 19 Maart 2014 - 08:44

Mama:

Hey meid, jullie werden na die lange reis (inclusief zere poep) toch beloond.
    Precies een Bounty-eiland, lijkt me héérlijk!! De aapjes keken naar de aapjes ;-)
    En het eten is precies ook wel echt lekker. Ik ben blij dat jullie ook tijd hebben om te genieten.
    Deze week terug "werkweek" maar ik ben er zeker van dat je ook daar voldoening uit haalt.
    Groetjes aan Gunther
    xxx mama

• 19 Maart 2014 - 11:43

Ticha:

hej hej,

oooh weer zo fijn om dit allemaal te lezen :)

@ tante mia: het is hier indd geweldig, wat genieten niet moeilijk zal maken :) en de verslagen zullen blijven volgen. vele groetjes terug daar en geniet jij ook van je vakantie he tanteke :p

@mama: indd het was echt gewoon perfect :) en heeft mijn batterijen perfect terug opgeladen. en ja dat genieten moet er bij zijn natrlk, we hebben hier veel moeite voor gdn en het is niet meteen dicht bij de deur dus :p en ja dat komt allemaal goed. groetjes terug ginder aan uzelfl, jory en luc ;) xxxx

• 19 Maart 2014 - 16:36

Dimitri , Nathalie En Yoran!!!!:

Hoi hoi!!!!

Leuk te lezen dat je goed bent aangekomen!! Het lijkt me inderdaad een ervaring om nooit te vergeten.
    Na wat zoekwerk heb ik je blog toch kunnen vinden!!!

Leuk dat we je kunnen volgen nu , we kijken uit om je avonturen te kunnen lezen!!!

Yoran vroeg vandaag met waterige oogjes wanneer je terugkwam... Hihi . Hij zal het nog wat geduld moeten hebben maar tegen de zomer komen jullie maar is lekker BBQ-en!!! En playstation spelen zegt Yoran... hihi

Het ga je goed daar en we blijven je volgen!!!

Veeel groetjes

Dimitri, Nathje en Yoran!!!

• 19 Maart 2014 - 22:05

Kjenta:

Hey meid! Klinkt echt super leuk allemaal! :) Geniet er maar van! Miss you! x

• 22 Maart 2014 - 15:59

De Vroegere Buurvrouw Lieve :

Ticha vind het super wat jullie daar allemaal doen en geniet er maar van , dit is niet iedereen gegund è meid xxx

• 23 Maart 2014 - 13:56

Je Liefste Nichtje Lore:

Hey Ticha,
    We hebben zonet met zen alle (ons moemoe, u mama en ons mama) de foto's en filmpjes bekeken op facebook.
    We staan versteld! Wat een mooi eiland! Ik zou willen dat ik er ook was..
    Geniet ervan, ookal weet ik dat je dat al doet!
    Het zijn prachtige foto's en het is eens leuk te kunnen zien hoe het daar is qua omgeving na de tyfoon via de filmpjes.
    Vele groetjes uit Kasterlee!
    xxx

• 29 Maart 2014 - 11:28

Tante Hilde:

Wat een droom , Ticha !
    Om nooit te vergeten ! En om dat te kunnen doen met Gunter, is nog specialer!!!
    Wij kunnen ons niet voorstellen hoe het daar is !!! Wij zullen daar waarschijnlijk nooit komen ... Gelukkig is er face book ( en mag ik eens kijken van Lore ) Dan kunnen we toch een voorstelling maken van daar !
    Hier wordt het een rustige week, Lore is op skistage en Nick vertrekt weer naar Londen...
    De weersvoorspellingen zijn hier wel goed ! Alé, niets vergeleken met daar natuurlijk ... wij zijn al blij met een week 20 graden ! Jij zal nogal eens bruin terug komen...
    Alé, geniet er nog van...groetjes uit Kasterlee !